storatwetascaboy

Alla inlägg under mars 2011

Av Natalie Byström - 30 mars 2011 20:03

hejhej alla mina bloggläsare :)

idag har det varit typ en vanlig dag i skolan? fast vi hade No prov...gick inte ett dugg bra, typ missade ett antal frågor för att jag inte har varit med på några lektioner och att jag inte hade alla anteckningar...typ glömde hälften i skåpet. jag är ju sjukt duktig. men jag hade ju molly mittemot som jag frågade några frågor till om frågorna och då typ sa hon något och typ visade med händerna men jag fattade inget. jag skrev några småord som jag hörde :p Duktiga Natalie! (._.)

efter skolan åkte jag hem och åt mat, korv, potatis och ägg, gott! sedan åkte jag iväg och red. först red jag på banan gick super, fasst ha var lite olydog i galoppen, eller ja han lyssnade fasst han ville inte gå på tygeln, men annars gick det bra. sedan så skrittade jag och mella bort till korsningen och vände, sedan gjorde vi dom klar och tog in dom. sedan cyklade jag och mella hem så att jag har min cykel hemma tills på fredag när vi har friluftsdag och man fär göra vad man vill och då ska jag och molly rida bellaaaa och caboyyyy runt byn och sedan smörjder vi sadel och träns, och pysslar lite i stallet :)

sedan på kvällen kommer tova, tilde och moster och är här tills på söndag, roligt!

sedan pluggade jag lite och spelade kort med mella ute på altan i den varma solen, härligt. känns att det är vår nu. men nu vill jag faktiskt ha sommar, KOM NU!!!!! måste bara säga att idag på friskvården hade jag och molly lite roligt? :D haha, menar ni, vi typ stoppade ner stenar i en sådan här vattenbrunn och då lät det plupp och seda så gav vi alla namn och gjorde ett nytt barnprogram, det heter såklart plupp! jag hette plupp rosa och molly plupp grön, sofia plupp blå, elin plupp röd, linda plupp brun, evelina plupp gul och linn plupp orange, roligt man kan ha? sedan så hängde jag och molly i sånna här skyltar som det står vad vägen heter :p haha :D


nu vet jag inte vad jag mer ska skriva? mera förslag på vad jag kan skriva om? :D

tack i förhand.

gjorde en ny design, men om man säger till så kan man få göra en design till mig, skulle jätte gärna vilja ha en / behöva en! :D

i morgon efter skolan så ska jag på gröna kort kurs, då har jag gått hälften av alla gånger som jag ska få :D snart är jag äntligen klar, och hoppas att jag klarar slutprovet? :D

men nu har jag inget mer att skriva om, inlägget blir bara längre och längre oc tråkigare och tråkigare...

bloggar mer någon annan dag? kram.

  bjuder på bilden...


Av Natalie Byström - 29 mars 2011 19:27

rubriken säger vad jag har gjort idag :)

först så var det skolan och det var ju okej. 

sedan hem och då följde molly med mig hem!  

vi åkte till stallet.

jag red caboy mella bella och molly ville cykla med oss så då red vi runt byn, det gick superbra. caboy var superlugn! duktig ponny!   

sedan så hoppade jag 80cm på ridbanan fick egentligen bara hoppa ett hopp, men sedan ville mamma se också så då fick jag hoppa igen! :D
det hoppet blev typ helt fel, caboy och jag kom konstigt in, glad att han hoppade annars hade jag nog flygiiit...^^ haha :p

sedan så gick vi till stallet och gjore klart hästarna, sedan så skjussade vi hem molly, och då åkte vi hem. då ringde jag till molly om NO'n för att vi har prov i morogn och jag glömde allt på skolan, duktigt...så då fick jag det. sedan så pluggade jag lite engelska och spanska, mamma tycker det borde vara dags nu när jag fick omprov, men det var ju pågrund av att jag inte pluggade, allting på skolan då med ^^ ovanligt att hör kanske? o: hihi.

men då pluggade jag iaf, sedan så åt vi mat, potatos, köttbullar och sås, mums.

sedan så satte jag mig vid datorn och bloggade om dag 16 ~tävlingsoytfit~  som ni kanske ser i det förra inlägget? (a)
och nu sitter jag fortfarande här, kollar på 2 och 1/2 män också (a) ikväll är det nog inget speciellt på tv:en men jag hittar sökert något :)

snart kommer syster med glass, gulligt ? ^^
haha. bloggar mer i morogn ?

kram. 

bästa ponnyn ever! :*     

Av Natalie Byström - 29 mars 2011 19:00

~tävlingsoutfit~


   jacson kavajen.   vanlig svart CRW tröja.    

vanlig svart CRW tröja.

 

min förra kavaj.

   

jacson kavajen.

 

jacson kavajen.


  min förra kavaj.


   min förra kavaj.


 

min förra kavaj.


 

kingsland jacka.

 

kingsland jacka.


tyvärr så var hjälmen, västen och ridstövlarna ute i stallet, och jag orkade inte hämta det, så att det blev såhär bara :)






Av Natalie Byström - 28 mars 2011 13:15

hej. nu sitter jag hemma i soffan och har 39,9 grader i feber... skit ont i ryggen och lite ont i magen och huvve. har inte tid att vara sjuk nu, bajs  på att jag är sjuk. vill vara frisk nu så att jag kan rida caboy idag.

det känns iaf att jag mår lite bättre för att nu sitter jag upp i soffan för en liten stund sedan så låg jag ner hela tiden...har sovit enda tills nyss men jag har blivit väckt några gånger om.

om jag orkar så blir det dag 16 sedan för att det är ju tävlingsoutfit, vi får hoppas på att jag orkar det (a)

var med och tävla på www.superhoppryttarna.blogg.se det är jag dom har gjort tävlingarna, var med! :D

kraaam.

Av Natalie Byström - 27 mars 2011 00:41

nu är det liksom ingen social, och jag ligger i sängen och vill att någon ska vara social!

madde skulle gentligen sova här men hon åkte hem nyss, nu ska jag sova. imorgon kommer madde igen tror jag eller ja nästan hundra på det, fasst hon hade ju lite ont i magen så det var därför hon åkte hem :(

i morgon så rider vi bella och skrutten för att mella ska på träning med caboy och då ska nog jag och madde ner och kolla på hoppgrupperna i ljusdal i morgon eftermiddag. men nu godnatt om jag ska ha energi i morgon! ;D

Av Natalie Byström - 27 mars 2011 00:37

~hur jag red idag~


jag och madde red både bella och caboy runt ed/byn det gick bra, fasst vi hade ju ingen kontroll på dom, för att dom drog iväg med oss hela tiden (a)

sedan så red jag och madde skrutten på ridbanan, vi hoppade 80cm och det gick bra. så red jag idag :p

Av Natalie Byström - 26 mars 2011 08:59

~Veckoshema~


Måndag:

* skola

* rida, tror jag

* annars en kompis


Tisdag: 

*skola

* rida

* eller en kompis


Onsdag:

*skola

*rida!


Torsdag:

*skola

* grönt kort kurs


Fredag:

* skola

* kompis?

* eller rida


Lördag:

*rida

* gröna kort kurs


Söndag:

* gröna kort kurs hela dagen


det var min vecka.

Av Natalie Byström - 26 mars 2011 08:57

~Min bästa födelsedag~


alla mina födelsedagar är ju bra, för att jag får ju massor av presenter :D

men min bästa födelsedag kan jag inte säga för att alla har varit bra! (:

Ovido - Quiz & Flashcards